Contact of direct ondersteuning nodig?
+31 320 284141

Cyberaanvallen aan de orde van de dag………

We hoeven de tv maar aan te zetten, de krant open te slaan of nieuwssites te bezoeken en we worden zelf bijna slachtoffer van de hoeveelheid berichten over cyberaanvallen. Het is dus een hot item. Als ondernemer heeft u ongetwijfeld nagedacht hoe u zou reageren wanneer u wordt aangevallen. Bij ING hebben ze inmiddels ook crisismanagement moeten toepassen, naar aanleiding van de recente cyberaanvallen.

Binnen crisismanagement is communicatie van groot belang. De vraag wanneer je wat moet communiceren is altijd lastig. Wij zijn van mening dat je desondanks toch altijd zo snel mogelijk een statement of persbericht moet lanceren. Immers, wanneer je te lang niets van je laat horen (zeker wanneer je klanten consumenten zijn) word je “topic” op social media. Vaak komt dat de reputatie niet ten goede. Het gevolg is dat er hard gewerkt moet worden om dat te herstellen.

Wij hebben in ieder geval de volgende tips voor u:

  1. Wees, als ondernemer, bewust en houd rekening met het scenario dat u slachtoffer kunt worden van een cyberaanval.
  2. Bereid u voor door alvast een algemeen statement/persbericht te formuleren dat u snel kan verspreiden ingeval van een cyberaanval.
  3. Wacht niet te lang met het verspreiden van dat bericht.

Wilt u meer informatie over crisismanagement of andere diensten die wij bieden, klik dan hier.