Contact of direct ondersteuning nodig?
+31 320 284141

Uw organisatie heeft een crisisplan en de leden van uw crisisteam kennen de inhoud van dit crisisplan. Weten zij ook hoe zij dit crisisplan kunnen toepassen in geval van een crisis? Door het organiseren van een workshop crisismanagement helpt u de medewerkers van het crisismanagementteam om zich dit plan eigen te maken.

De workshops van International Security Partners zijn zeer interactief en worden ondersteund door voorbeelden uit onze dagelijkse praktijk.

Workshop crisismanagement

Tijdens de workshop worden op basis van best practices de vuistregels doorgenomen om regie en structuur te krijgen en te behouden tijdens een crisissituatie. De workshop bevat de in onze praktijk beproefde en bewezen methode van crisismanagement waarbij met de deelnemers de algemene regels voor crisismanagement besproken worden.

Inhoud van de workshop crisismanagement

In de workshop crisismanagement worden onder andere de volgende onderdelen behandeld:

  • De vuistregels van crisismanagement
  • Werken met een stakeholderskwadrant
  • Scenario denken
  • Toepassen van het huidige crisisplan van de organisatie

Workshop First response bij nood- en crisismeldingen

Uw crisismanagementteam is volledig op de hoogte van het protocol en van de do’s en dont’s ten tijde van een crisis. Hoe zit dat met de overige medewerkers binnen uw organisatie? Weet uw telefoniste wat zij wel en niet mag zeggen op het moment van een crisis, weten u storingsmonteurs hoe te handelen, heeft u uw accountmanagers geïnstrueerd over wat te communiceren naar klanten in geval van nood?

Speciaal voor deze doelgroep heeft International Security Partners de workshop First Response bij nood- en crisismeldingen ontwikkeld.

Inhoud van de workshop First response bij nood- en crisismeldingen

In de workshop worden de volgende zaken behandeld:

  • Hoe maak ik onderscheid tussen een incident, een calamiteit en een ramp?
  • Wanneer is iets een crisissituatie en voor wie?
  • Hoe moet ik reageren?
  • Welke vragen stel ik als eerste?
  • Wat is de positie van de hulpvrager?
  • Wat kan ik zelf doen? Mag ik dat?
  • Welke vervolgstappen moeten er genomen worden en door wie?

Het resultaat van onze workshops

Met de basiskennis die opgedaan wordt tijdens onze workshops krijgen de deelnemers inzicht in alle bijkomende zaken ten tijde van een crisis. Uw organisatie is hierdoor nog beter voorbereid op een potentiele crisissituatie. De opgedane kennis kan vervolgens getoetst worden aan de hand van een crisissimulatie.
Met een crisissimulatie wordt aan de hand van een zo realistisch mogelijk scenario het crisisteam getraind in het werkelijk toepassen van het crisisplan.

Crisismanagement met International Security Partners

De consultants van International Security Partners beschikken over jarenlange (inter-)nationale ervaring in het managen van crises zoals: ontvoering, afpersing, chantage, sabotage, fraude en bedreiging. Zij helpen u graag bij het inrichten van uw crisisorganisatie.

International Security Partners kan volledige ondersteuning bieden op het gebied van crisismanagement. Download onze dienstenkaart crisismanagement voor een volledig overzicht van onze diensten of neem bij vragen of voor het inplannen van een afspraak contact met ons op.

Meer informatie?
Samantha Oskam
Backoffice medewerker sales

Download onze Dienstenkaart Crisismanagement

ISP biedt service op maat, download onze dienstenkaart voor meer informatie.

Direct downloaden