Contact of direct ondersteuning nodig?
+31 320 284141

Ontzorging na terreuraanslag Jakarta

Onze Response Service, ontving ’s avonds laat een hulpvraag van een student van een Nederlandse onderwijsinstelling welke is aangesloten bij onze Response Service.

De student was in het kader van zijn opleiding op de luchthaven van Maleisië en stond op het punt om in het vliegtuig naar Jakarta te stappen. Vlak voordat hij zou instappen, bleek Jakarta op dat moment in de greep te zijn van terroristsche aanslagen. De ontwikkelingen en nieuwsfeiten volgden elkaar snel op, waardoor de situatie voor hem erg onoverzichtelijk was. De student had behoefte aan ondersteuning en advies voor het te nemen besluit: de vlucht omboeken, of toch op het vliegtuig naar Jakarta stappen.

Hierop hebben wij direct actie ondernomen en een monitoring van de lokale ontwikkelingen gestart. Daarbij is o.a. de Nederlandse ambassade in Jakarta geraadpleegd. Op grond van de verzamelde informatie is een reisadvies afgegeven aan de student. Tevens werden met de student enkele preventieve veiligheidsmaatregelen gedeeld en communicatie- c.q. contactafspraken gemaakt. Zodoende ontstond er een zogenaamde ‘live-line’ met de student. Om de student zoveel als mogelijk te ontlasten is door ons de communicatie met de onderwijsinstelling ter hand genomen. Zodoende ontstond er een centraal gecoördineerde communicatie met betrokkene zoals: onderwijsinstelling, betrokkene zelf en diens familie.

De ‘live-line’ met de student is in stand gehouden totdat hij veilig en wel op zijn volgende reisbestemming was aangekomen.

Zowel student, diens familie als de onderwijsinstelling waren ons zeer erkentelijk voor de geboden acute en professionele hulp en ondersteuning.

Voor meer informatie over deze dienst, Respons Service, klikt u hier. U kunt ook contact met ons opnemen.

Vraag onze menukaart Screening aan

ISP biedt service op maat, download onze menukaart screening om uw pakket samen te stellen.

Direct downloaden